torsdag 5. januar 2012

Mye rart!

Nå er det såååå lenge siden jeg blogget sist.  Det har jo vært jul og nyttår siden sist.

Julen ble feiret med hele gjengen her, fra lille julaften til 1 juldag. Da flyttet Marius og familien hans inn hos Kirsti og var der hele tiden. Ny tradisjon i år var at vi samlet oss hos Marius og Marita på 1 dag til sen brunsj. Også hans kusiner og tante på fars siden.   Og 2 juldag jobbet jeg.   Masse gaver og god mat. Merker det på klærne.  Har måttet kjøpe ny overtrekksbukse og ny boblebukse. Ikke enkelt å være uten en hund så en kommer seg ut hver dag på tur.  Merker det legger seg rund magen nå.

Den 30 desember tenkte jeg ekstra mye på kull C. Charlie hadde blitt 4 år den dagen.

Nyttårsaften i år var en rolig kveld.  Veldig rart… Jobbet 1 nyttårsdag så det var ikke de helt store utskeielsen på selve aftenen. 

001

Stavern, når stormen Emil har reist videre.

Noen turer blir det, selv uten hund.  Jeg har jo Hermann med meg til Stavern en gang i uka og så har Tara vært hos meg.  Heidi og Aida er jo også faste turvenner.  Men det er ikke lett å finne steder å gå nå utover gatene når det blir så tidlig lyst.  Fikk forresten en genial gave av Kirsti til jul. En lommelykt som du holde som en flexiline og lyser ned samtidig som den lyser rett fram.  Den er fin i mørket nå.  Har ikke vært det beste været å ta bilder i og jeg har ikke vært flink til å ta bilder i det hele tatt den siste tiden.

Har også ommøblert i stua om dagen. Fikk et sykt innfall og begynte kl. 2000 en kveld. Spisestua er flyttet ut av stua og inn på en egen avdeling. Det ble så mye bedre plass nå.  Har skrudd ned hyller fra veggene og sparklet og malt over spiker/skruehullene. Nå har det meste kommet på plass igjen.  Moro med noe nytt!  Det som bør bli gjort neste gang er å male pipa.  Den er blitt stygg etter fyringen.

014

Bølgene er fortsatt store.

Etter mye regn og vind er det deilig å komme seg ut på skikkelige turer igjen.  Det har jeg fått til de siste to dagene.  Her har det vært fint/greit vær nå.  Når det har regnet sidelengs her har jeg utrolig nok savnet hund.  Alle sier “du skal være glad du ikke har hund nå”.  Er desverre ikke helt enig i den. Hadde gladelig gått tur i møkkaværet.  MEN nå er det bare en dag igjen så reiser jeg til Lillestrøm å henter Bonnie.  Solveig er så snill å møte meg på veien. Da slipper jeg unna 1 times kjøring.  Nå skal hun bare finne et sted i Lillestrøm hvor vi kan sitte ned å snakke før jeg overtar Bonnie.  Reiser kl. 0800 lørdag morgen!!!!!!!!!!!

Neste gang jeg blogger blir det en presentasjon av Bonnie!

HA EN SUPER HELG!!!!

020

7 kommentarer:

  1. 1. Godt nytt år, Nina!
    2. Bilder fra ommøbleringen din????
    3. Masse masse lykke til med Bonnie. Det blir kooooooos og jeg gleder meg med deg og ikke minst til å lese og se hvordan det går :-)

    SvarSlett
  2. Godt nyttår Nina. Kunne godt tenke meg å se noen bilder av den "nye" stua di jeg også.

    Det blir spennende med Bonnie:o)

    Sees snart!

    SvarSlett
  3. Blir spennende med et ny hverdag med Bonnie. Å hvor jeg gleder meg på dine vegne :D Klem fra Benita si Merete

    SvarSlett
  4. Godt nytt år!! Blir spennans å se bilder av Bonni når hun kommer!! Stua de ble nok veldig fin nå! ( Den var jo kjempe fin fra før da!!!) Vi ses snart!

    SvarSlett
  5. Godt nyttår!!
    Lykke til med Bonnie, nytt år nye muligheter :)

    SvarSlett
  6. Ja dette blir spennende, Nina! Du har sikkert lagt deg nå, men jeg har mine tvil på om du greier å sove stort i natt :)
    Lykke til med morgendagen og fremtiden med Bonnie!

    ps. neste helg har jeg frihelg, og Olabu er ledig. Mulig det er varmt i sengene fortsatt ;-)

    SvarSlett
  7. Jeg var nå så sikker på at jeg hadde lagt igjen et potetrykk her? Ei Fine frøken synes jeg Bonnie er! Dere får nok mye glede av hverandre fremover. Flotte bilder av henne og fra Stavern.
    Kos dere og godt nyttår:o)

    SvarSlett