mandag 21. november 2011

Veldig lenge siden…..

Dagene går her også. På et vis har jeg kommet inn en ny hverdag.  Noen av prosjektene mine er blitt ferdig.

074

Et gammelt vindu jeg fant i garasjen.  Jeg har skrapet og pusset. Satt de sammen igjen og hengt det opp på veggen. Og VOLA…

006

Et skap til å samle mye rart i.  Har ikke fått satt alle ting i det ennå, men dere får et lite inntrykk.

078

Også, hva der dette??? Jo, drivved jeg har tatt med fra tur på stranda i Stavern.  Hva skal jeg med dette tro?????

094

096

Her henger Charlie nå på pipa i stua.  Har brukt fiskegatt til å henge opp med, den syns ikke så godt i virkeligheten som den kommer fram her på bildene.  Egentlig skulle jeg bare ha et stort bilde på den øverste, men jeg fikk aldri bestemt meg for hvilket bilde jeg skulle bruke.

Så dere skjønner at Charlie er mye i mitt liv ennå.  Jeg gråter over den gutten ennå.  MEN….  det kommer uansett en ny hund hit i januar. Ei ny springer-tispe fra Kongsvinger.

084

Dette er Bonnie fra Kennel Ursa Major på Kongsvinger.  Hun var 1 år i september og jeg har gått med på å ha hun på prøve i 2 mnd. Nå er jeg jo litt skeptisk pga Ylva og dette med hjemmealene-problemet. Møtte henne på Kongsberg-utstillingen for å ta en avgjørelse. Hun virker flott, litt mer forsiktig enn Ylva. Veldig nygjerrig og glad. Jeg kunne ikke ta mer fri fra jobben i år så derfor må jeg vente til januar mer å hente henne.  Jeg gleder meg til å få en hund igjen. Det er veldig tomt her, selv om en på en rar måte har vendt seg til det.  Og så gleder jeg meg til å gå i dyrebutikker igjen å ha noen å kjøpe til. 

Jeg kom i kontakt med Solveig på Ursa Major via de som eier Ylva i Lillesand. De fortalte om hvilke kenneler som var seriøse og greie. Jeg tok meg en ringerunde for å se hvem som skulle ha valper i nærmeste framtid. Hjemmesidene til springer-oppdretterne er så dårlig oppdatert. Så jeg ringte rundt.  Fikk tilbud om Bonnie som et alternativ til valp, hvis jeg ikke fant det.  Solveig vet jeg er skeptisk, men villig til å prøve. Det hadde jo vært deilig med en unghund på denne årstiden.  Hvis dette ikke går blir det valp. Da orker jeg ikke prøve flere unghunder.

Sånn har dagene gått her, jakt på hund og litt prosjekter.  Det har jo ikke vært det beste været og dagene er så korte nå.  Det er lissom kveld med en gang en er ferdig på jobb. Dette er noe å venne seg til.  Ellers så er sofaen blitt god.  Farlig vane…. jeg må komme meg ut på faste turer igjen, jeg legger på meg, kilo på kilo. Sukk…..

Ha en riktig fin uke, alle sammen!

 

13 kommentarer:

  1. Ja her var det litt av hvert :) Fint skap du har laga deg, men finest av alt var bildene av Charlie. Uff så tøft dette må ha vært for deg, jeg orker liksom ikke å leve meg inn i det å miste bestevennen...
    Men livet går jo videre, og jeg er glad for å høre om ny springertispe :)))) Håper så inderlig alt ordner seg denne gangen! Nå har du iallefall noe å se frem mot,Nina :)
    Stor klem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Du verden! Skal si du er kreativ og nevenyttig, Nina! Den hyllen av det gamle vinduet ble utrolig stilig! Rett og slett lekker :-)

    Enig med Nøve; finest av alt er opphenget med bildene av Charlie. Skjønne Charlie... Forstår deg så inderlig vel.

    Hjerterom har du til tusen, så Bonnie kan bare glede seg. Uansett hvordan det blir med Bonnie (liker så godt det navnet) håper jeg du får en ny firbeint venn som turkamerat og til glede i hverdagen. Da passer det godt med tiden vi går inn i nå med forventning og forberedelser :-)

    Go'klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Jeg ELSKER det du har laget av Charlie. Det ble sååå fint! Og jøsses, så mye fint man kan lage av gamle ting - den hylla av det gamle vinduet var jo genialt!! Du er jammen kreativ og flink, Nina. ;o)

    Jeg er så glad for at du prøver å få deg en hund. Nina uten hund, stemmler lsoom ikke - og det gjør slettes ikke noe at det ikke er FL eller IF, for den springer-jenta er jo like nydelig som Ylva!!

    En spennende tid du går i møte - og jeg følger med, vettu :-) :-)

    SvarSlett
  4. LEKKERT!! Både vindu-hylle/skapet og bildene på pipa :-)

    Kjempemorsomt at ting er på gang igjen med ny hund :-) Krysser fingre og tær for at alt går kjempebra.

    Tenk på en ting Nina, i år kan du legge planer for nyttårsaften..

    SvarSlett
  5. Koselig å høre fra denne kanten igjen Nina.
    Jammen meg er du dyktig og kreativ!

    Både skapet og drivveden var super fint. Bildenen av Charlie...et vakkert minne!

    Håper det klaffer denne gang med Bonnie, hun høres og ser søt ut.

    Ps. Kommentaren din i bloggen min om likheten mellom Charlie og Issi, du så det du også.

    Ha en fin uke:o)

    SvarSlett
  6. Så flink du er, den hylla var utrolig flott. Og bildene av Charlie var jo så flotte.
    Jeg ønsker deg lykke til med ny hund, håper det går bra denne gangen. Blir gøy å følge med.

    SvarSlett
  7. Tusen takk, alle sammen. Det er moro å bruke fantasien når den kommer. :)

    Ja Tove, jeg har tenkt på det samme. Dette året skal jeg spise sammen med andre. Men jeg skal tidlig på jobb første nyttårsdag.

    SvarSlett
  8. Skikkelig fint skap/hylle du har fått laget deg!! Artig å se hva vi bruker gamle vinduer til!!
    Kjempe fin rekved med bilder av Charlie på!! Ha en fin uke!! Snart advent!!!

    SvarSlett
  9. Vindusskapet var kjempefint, rekveden også.

    Blir spennende å høre hvordan der går med den nye jenta:o)

    SvarSlett
  10. Nina, du er så flink!!! Vinduet ble jo kjempestilig og drivvedbildene likeså!!

    Det blir spennende å høre mer om Bonnie. Håper det går veien denne gangen! Kanskje like greit å få et lite pusterom nå mellom alle slagene?

    Store klemmer fra meg, hund & katt

    SvarSlett
  11. Dette var spesielt fint Nina.

    Håper du blir lykkelig med din nye hund:-)

    Vi snakkes snart.

    SvarSlett
  12. Sannelig har du vært kreativ, så gøy!

    Koselig med bilder av Charlie, på en litt annen måte, ble fint det!
    Vist blir det spennende med den nye hunden......bare å vente.....og hvorfor skulle ikke det gå bra!!!

    SvarSlett
  13. Så flink du er, flotte prosjekt! Nydeleg "bilderamme" med Charlie-bilder :)

    Spennande at det kjem ny hund i hus, får håpe det ordnar seg denne gongen!!

    SvarSlett