torsdag 12. januar 2012

En liten oppdatering!

009

Her går det STRÅLENDE!!!!!!  Jeg er så glad for Bonnie har slått seg til ro.  Hun bare passer inn her nå.  Hjemmealene treningen går også supert.  Hun har vært alene i 2 timer nå og ikke en lyd. Hun er bare glad når jeg kommer tilbake.  Hun har skjønt når jeg skal dra uten henne og setter seg klar i kurven sin som jeg har satt klar i gangen. Og hun har blære som en elefant.  Hun vil ikke tisse etter vi har gått tur på ettermiddagen, før på morgenen etterpå.  Får ikke Bonnie til å tisse senere på kvelden.  Det kan jo ikke være bra å holde seg så lenge?  Hva sier dere som har tisper her?

Hun får ikke være i hele huset ennå.  Hun er en spaniel og en tygger hvis hun kjeder seg. Nå er stua avsperret når jeg ikke er hjemme. Barnegrind er satt opp.  Hun har tross alt kostet meg en dataledning. 

Den har jeg ikke fortalt om ennå.  Mandag satt jeg med dataen og leste avisene på morgene, les formiddagen, jeg har ferie.  Bonnie ligger på gulvet ved siden av meg og tygger på noe. Jeg trodde det var et bein helt til jeg så litt mer på henne.  Der lå hun så søtt og tygde på ladeledningen. Det er jammen i meg mye hun skal lære.

014

Sånn har vi det på kveldene nå. Jeg ser på TV eller sitter med dataen på fanget. Bonnie sover så godt ved siden av.  Hun vil fortsatt ikke gå  mange meterne fra meg.  Og hun er fortsatt veldig lydhør når jeg roper.  Problemet er bare at hun er så skjelden langt fra meg at jeg får ikke testet innkallingen så ofte.  Det er jo tidlig ennå, hun har nok ikke vist sitt sanne jeg ennå.

Jeg har oppdaget at dama her kan være sta.  Er det noe hun ikke vil så planter hun labbene godt i gulvet, å jeg må bære/dra henne. Hun skal lære at hvis det er noe hun må, så bare må hun.  Men det rare er at hun stikker ikke å gjemmer seg eller noe annet. Hun bare står der.  I og med Bonnie er helt “blank” så har vi begynt å lære sitt og ligg.  Her er vi på valpestadie. Så for vi se hva hun lærer etterhvert.

011

Bonnie har også testet dammen. En kveld vi var ute i hagen så gikk hun utpå isen og plopp….der gikk hun i gjennom.  Det var litt av et syn!!!!  Jeg måtte legge meg på kne og dra henne opp.  Hun padlet under isen for å holde seg oppe.  Og en annen ting…..jeg har fått en appoterende hund.  Nå går hun å bærer sokker rundt.  Jeg la sammen klær i kveld fra tørkestativet.  Sokkene fikk ikke ligge i fred. Så jeg la et putevar over bunken med sokker, men nei.  Hun tok putevaret og la vekk og grave fram sokkene igjen.  Hun vet hva hun vil……

012

Litt mørkt ble det før vi kom oss hjem fra tur i dag.  Himmelen var så flott.  I morgen blir det skogstur på dagen. Det er lenge siden.  Må benytte det flotte været og ferien.  Så til uka tror jeg at jeg legger et spor.  Så for vi se. Skal bli spennende.

Litt fra oss nå, det kommer nok mer. ;o)

7 kommentarer:

  1. Dette høres jo så moro ut! Ho later til å være ei flott bikkje.
    Klart dammen din måtte testes - haha :)))
    Har du to uker ferie??

    SvarSlett
  2. Så fin hun er :) Virker som den god'klompen - men noen morsomme påfunn :)
    Kos dere videre!

    God helg!

    SvarSlett
  3. Ser ut som Bonni koser seg sammen med deg og at gleden er gjensidig. Er ikke springeren ganske lærevillig ? Dette vil gå godt, hjemme alene i to timer er jo veldig bra.
    Maila går og tisser med en gang vi slipper dem ut i hagen men Leia kan holde seg utrolig lenge hvis det regner, hun nekter å gå ut på plenen i regn. (tur er ok da glemmer hun regnet)
    Kos deg!

    SvarSlett
  4. Så utrolig søt hun er, skikkelig kosejente:o)

    SvarSlett
  5. Høres ut som om alt er helt topp jo Nina. Så gøy! Bonnie er jo usedvanlig vakker synes jeg! Milli og Tjorven har ikke blæra til Bonnie akkurat, men er vel som oss, litt forskjellige.

    SvarSlett
  6. Så kos dere har det! Tenker Bonnie ble overasket da hun gikk i mellom dammen.
    Bonnie har nok lært det mest elmentære det å kose! For det er nok det viktigste!!
    Ha en fin uke videre!

    SvarSlett
  7. Bonni er nydelig!
    Godt å lese det går så bra med dere to, glede og kos lyser av dere!

    Kjempe bra du er fornøyd Nina, men noen valpe streker må du nok regne med.
    Fine, gode bilder her og på fb.
    Må lykken forsette!
    Ha en fin uke videre!

    SvarSlett